Blogolni kell!

Keresőoptimalizálás, tartalom marketing.

Szükség van blogra.

A blog létjogosultságát és fontosságát több szempontból is tudjuk igazolni. Egyrészt, mint tartalom, fontos része lehet a marketing stratégiának, másrészt keresőoptimalizálási szempontból is jelentős szerepe van.

A keresőoptimalizálás, azaz SEO, során a weboldalt a találati lista első oldalára igyekszünk feltornázni fizetett hirdetés nélkül, mert egy jó honlap nem sokat ér, ha a célközönség nem találja meg. Ebben is tud segíteni egy saját blog, akár üzleti weboldal készítésről, akár személyes online jelenlétről van szó.

A teljesség igénye nélkül ezzel foglalnám össze a saját blog előnyeit:

– a téma szakértőjévé válhatsz olvasóid szemében,

– releváns webszöveggel növelhető a weboldal látogatottsága,

– remek keresőoptimalizálási (SEO) eszköz,

– javítja a vásárlói, partneri kapcsolatokat.

A végső cél természetesen valamilyen előny megszerzése. Akkor is, ha csak ismertségre vágyik, akkor is, ha profitra, a blogolás kiváló marketing eszköz, az egyik legjobb menedzselési formája egy új tevékenységnek, ezért érdemes időt és energiát szánni rá új vállalkozás indításakor is.

A legfontosabb kérdések: hogyan kell blogot készíteni? Hogyan kell blogot írni?

Ügyesen.

A blog készítés technikai rejtelmeit nem ebben a cikkben fogod megtalálni. Számos könnyen kezelhető, ingyenes és fizetős blog motor áll rendelkezésre akár önállóan szeretnéd futtatni, akár egy weboldal, webáruház részeként. Itt most nem erről fogsz információt kapni.

<a href="http://www.freepik.com/free-photo/tablet-in-which-you-can-read-blog_926708.htm">Designed by Freepik</a>
Hanem arról, mire kell már a kezdésnél odafigyelned:

Határozd meg mi a célod a blog írással! Mert minden blognak van célja, profit, ismertség, önkifejezés, ismeretterjesztés stb. Célodnak megfelelően tedd meg a következő lépéseket!

Válassz beszédes blog és domain nevet! A blog név ötletek tárháza kifogyhatatlan.

Az induláskor blogok készítésénél ugyanolyan fontos, hogy figyelembe vedd a SEO szempontokat, mint weboldal tervezésnél!

 

 

Végezz kulcsszó kutatást és konkurencia elemzést és azoknak megfelelően építs stratégiát!

Igen! Stratégiára szükséged lesz. Ha komolyan és hosszú távon akarod űzni ezt a tevékenységet, rendszeresen kell írnod, kategóriákba kell szedned a témáidat, figyelni az ütemezésre. Ez hosszú távon csak egy jó tervvel működik olajozottan.

Legyen feliratkozási lehetőség a blogodra, ne elégedj meg Facebook lájkokkal! A blog és a posztolás nem egy és ugyanaz. Ráadásul a Facebook sem a „régi” már, posztjaid csak követőid töredékéhez jutnak el. Ezzel szemben, ha van hírlevél motorod, írásaid mindig eljutnak követőidhez.

Legyen Adatkezelési irányelved és Felhasználási feltételek pontod, ezeket tedd látható helyre!

Minden cikked végén legyen megosztási lehetőség!

Ha blogodat integrálni fogod honlapodba, a weboldal tervezésnél jól látható helyre tedd ki az elérését!

Ismerd meg a célközönséged és hozzájuk illő dizájnt válassz!

+ 1 tipp: Legyél reszponzív!

Ha elszántad magad a blogolásra, két úton indulhatsz tovább.

 

Megbízol egy profi szövegírót

Előnyei:

-megmented magad egy verejtékes betanulási időszaktól,

-időt, energiát spórolsz,

-biztos lehetsz benne, hogy a célközönséghez fog szólni a

tartalom,

-SEO szempontok szerint fog épülni a blog,

-gyorsabban éred el az eredményeket.

Hátrányai:

-pénzbe kerül.

Saját magad vezeted a blogodat

Előnyei:

-meglesz a tanulás öröme,

-nem kerül pénzbe.

-kifejezheted a stílusod.

Hátrányai:

-lassabban éred el a célod,

-sok energiára és türelemre lesz szükséged.

Gondold át, ezek közül mi a fontos számodra, és aszerint dönts!

Remélem hasznos volt számodra ez a cikk. Ha tetszett, oszd meg másokkal!

 

 

 

 

 

Nincs se időd, se elég gyakorlatod blog íráshoz? Kérj ajánlatot napi/havi/éves rendszeres tartalomírásra!
[]
1 Step 1
Kérem adja meg Nevét
E-mail címét
Telefonszámát
Cége nevét
Írja le elképzelését, kérdését...more details
0 /
Previous
Next