Landing oldal – kicsi a bors, de erős

Hogyan válhat igazi sikerré egy landing oldal?

Mivel a landing oldal funkciója az üzleti célok megvalósítása, legyen az bevétel növelés vagy hírlevél feliratkozók gyűjtése, hogy sikeressé válik-e azt jelenti, eléri-e a kitűzött célt.

Ha elég látogató érkezett a landing oldalra a különböző csatornákon keresztül (Google AdWords, közösségi média stb.), az még csak fél siker. El is kell érnie, hogy a látogatók a céloknak megfelelően viselkedjenek, vagyis vásároljanak, iratkozzanak fel hírlevélre, jelentkezzenek a meghirdetett eseményre stb.

Nem nehéz megérteni, hogy minél több (jó!) landing oldallal rendelkezik egy vállalkozás, annál nagyobb eséllyel találnak rá a potenciális ügyfelek. De sohasem számít kizárólag a mennyiség, ugye?!

A jól átgondolt, megfelelő tartalmú és látogatókat céljaink felé terelgető oldal felépítés legalább annyira, ha nem fontosabb, mint a darabszám.

Hogyan érjük el, hogy mindenki elégedett legyen? Vagyis a látogató boldog legyen, azt kapja, amire vágyik és a landing oldal is teljesítse be üzleti célját. „Az ördög a részletekben bújik meg”, ezért adunk néhány jó tippet a hatékony landing oldal készítéshez.

A reszponzivitás hiánya (olvashatóság mobilon is) legalább 50%-kal csökkenti a landing oldal eladási esélyeit.

Ha 7 évvel ezelőtt írtunk volna a jó landing oldal titkairól, biztosan nem ezzel a gondolattal kezdtünk volna, de 2014-ben a mobil leelőzte az asztali gépeket, vagyis többen nézik a netet mobilon, mint számítógépen. Alig van olyan dolog az online marketingben, amiről előre ki lehet jelenteni, adott esetben működni fog-e vagy sem, de az biztos, hogy a reszponzivitásra szükség van.

Slideshare

Több profin felépített landing oldal együtt igenis lehet olyan sikeres, mint egy nagy webáruház vagy weboldal.

A mobilosok figyelmen kívül hagyása mellett a másik óriási hiba, amit el lehet követni a landig oldal tervezésekor, ha nem úgy tekintünk rá, mint az értékesítési csatornánk egyik nagyon fontos elemére, hanem úgy, mint egy porszemre az univerzumban.

Tudtad, hogy maximum 8 másodperce van egy oldalnak, hogy megragadja a látogató figyelmét?

Ha ennyi idő alatt nem sikerül elérni, hogy maradjon, simán odébb áll, bármennyire is jó a kínálat. Gondoljuk át, meddig jut az oldalon 8 másodperc alatt egy látogató? Elolvassa a címet és még pár sort utána. Ez valóban kevés, ezért kell nagyon összpontosítani a jó címre és az oldal mondanivalójának pár mondatos összefoglalására.

Milyen a jó cím? Ami ötvözi a fontosabb kulcsszavakat és képes a látogató érzelmeire hatni. Ehhez elengedhetetlen, hogy ismerjük a célközönséget. Nem szólhat pl. ugyanaz a cím egy egyetemistának, mint egy kismamának.

Sose hagyd abba a tesztelést!

Ahogy már említettük, egy online kampány elején nem lehet megmondani milyen marketing eszköz fog működni, mi lesz a tuti befutó reklámszöveg, melyik akció hozza lázba az embereket vagy melyik kép fogja a legnagyobb benyomást gyakorolni a célközönségre. Ennek az eldöntésére szolgál az A/B tesztelés. Vagyis hozz létre több landing oldalt változó tartalommal, ajánlattal. A lényeg, hogy annyiban térjenek el egymástól az oldalak, hogy tudd mi az a különbség, ami miatt az egyik sikeres, a másik pedig csak kevésbé.

De itt még nem dőlhetsz hátra! Senki nem tudja, hogy a legsikeresebb landing oldal valóban a maximumot nyújtja-e. Csak az a biztos, hogy a többi között az a legjobb.

Lehet, hogy van egy sokkal jobban konvertáló célcsoport (teljesíti az oldal céljait, vásárol, feliratkozik stb.), akiket egyik landing oldalad sem céloz meg, vagy egy másik marketing szöveg talán még hatásosabb lenne. Ez csak akkor derül ki, ha folyamatos a tesztelés. Nagy munka, de megéri.

Tudod mi képes még teljesen tönkrevágni a landing oldalt? Ha nincs profin meghatározva a célközönség.

Kinek szól az ajánlat? Hány éves? Nő vagy férfi? Milyen problémák foglalkoztatják? Utánanéztél? E nélkül hozzá se kezdj! Ha nem tudod, kik lehetnek vevők a termékeidre, szolgáltatásaidra, azt sem fogod tudni, mit ajánlj nekik és milyen formában.

Alkalmi ruhákban utazol? Ugye te sem tennéd ugyanarra a landing oldalra a gyászruhát és a menyasszonyi ruhát? Más-más érzelmi állapot, más-más színvilág, stílus. Ki szeretné esküvői lázban égve gyászruhák között keresgélni a koszorúslányok ruháját?! Nem csak a kínálatnak, de az oldal megjelenésének, felépítésének is a célcsoporthoz kell igazodnia.

Akár kereskedelemről, akár szolgáltatóiparról vagy jótékonykodásról van szó, a landing oldal egy nagyon hatásos marketing eszköz, ha jó kezekben van.

Úgy érzed túl összetett feladat, hogy jó landing oldalt készíts?
Kérj ajánlatot akár komplett munkára is: landing oldal arculat, webfejlesztés, marketing szöveg, A/B tesztelés!
[]
1 Step 1
Kérem adja meg Nevét
E-mail címét
Telefonszámát
Cége nevét
Írja le elképzelését, kérdését...more details
0 /
Previous
Next