Mik azok a fontos adatok, amiket webanalitika nélkül sose tudnál meg?

Az online marketing olyan, mint egy kirakó. Sok apró darabból áll, egymáshoz kapcsolódnak a részek, összefüggnek egymással. Hiába rakod össze a kirakót, ha hiányzik belőle egy-két darab, vagy rossz helyen van, a kép nem lesz teljes.

Néha csak apró mozzanatokon múlik mennyire lesz sikeres a kampányunk, ezeket a mozzanatokat rejti az analitika. Meg kell őket találni és beépíteni az online marketing stratégiába.

Kedvcsinálónak 5 gyors tipp:

1.Megmutatja melyik online kampány vagy weboldal hozza a legtöbb vásárlót.

Minek fektetnél még több energiát pl. olyan weboldalba vagy közösségi megjelenésbe, ami nem hozza a várt eredményt?!

Sokan elkövetik a hibát, hogy regisztrálnak egy webelemző programba, ránéznek a főoldalon lévő információkra és az alapján döntenek. Ha nem érted „mit üzen” a webelemzés, legalább annyira rossz, mint ha egyáltalán nem használnád.

A webanalitika nem ember, nem érti az összefüggéseket, csak adatokat közöl. Neked kell túllátni a számokon és összefüggéseiben látni az eredményeket.

Nagyon jó példa erre, ha csak azt nézzük, közvetlenül egy-egy csatornából mennyi vásárló érkezik. Ha nem teljesít jól, fogjuk és nem használjuk többet. Lehet, hogy egy csatornán keresztül (pl. közösségi média) nem érkezik közvetlenül vásárlónk, ilyenkor lehet bosszankodni, hogy minek költöttünk hirdetésre és amúgy is teljesen felesleges a posztolgatás, úgysem ér semmit az egész. De vajon megnéztük, melyik volt az az első pont, ami felkeltette a későbbi vásárlónk érdeklődését? Lehet, hogy a Facebook-on látta először a hirdetésünket, de akkor még nem vásárolt, hanem csak pár nappal később kereste meg a Google-ben a weboldalunkat. Ilyenekről is mesélnek a többcsatornás értékesítések…

2.Tudod milyen földrajzi helyről érkeznek a legértékesebb vásárlóid? Miért, nem mindegy? Nagyon nem!

Ha hirdetéseket szeretnél indítani, ki tudod zárni azokat a földrajzi helyeket, ahol legkevésbé érdeklődnek a vállalkozásod iránt. Kár olyan embereket megcélozni, akik kevesebb eséllyel fognak vásárolni. Költsd inkább ezt a pénzt a potenciális ügyfeleid elérésére. Ezen is állhat vagy bukhat egy kampány sikere.

3.A kevés néha több… Vagyis ne a mennyiségre, a minőségre összpontosíts!

Az oldalad látogatóinak akár a neméről, koráról vagy érdeklődési köréről van szó, ne azt figyeld, melyikből van a legtöbb, hanem, hogy akik konvertálnak, vagyis teljesítik az üzleti célod (vásárolnak, hírlevélre feliratkoznak stb.) hová tartoznak.

Lehet, hogy a blogodat 25-35 éves nők olvassák a legtöbben, de a 35-45 közötti férfiak vásárolnak. Kiket fogsz megcélozni a hirdetéseddel…?

4.Fedezd fel honlapod kilépő oldalát! Azaz melyik oldalon hagyják el az oldalt a legtöbben?

A kilépő oldal egy gyenge láncszem.

Lehet, hogy rosszul van felépítve és a látogatód nem tudja, merre menjen tovább? Esetleg nem azt a tartalmat kapta, amire számított? Nem kapott választ a kérdésére? Mutasd meg az oldalt olyannak, aki most látja először és kérdezd meg tőle mit hiányol.

5.Nem csak a saját, de versenytársad online megjelenését is meg lehet vizsgálni. (Konkurencia elemzés) Miért jó ez neked?

Mert megtudhatod, miért ő az első a keresőben, milyen kulcsszavai vannak. Vajon hogyan tudnál elé kerülni…? Nagyon izgalmas talaj!

A weboldal elemzés segít eljutni A-ból B-be, mint egy GPS: csak tudni kell értelmezni a jelzéseit.

Nem tudod mit kell nézni az analitikában? Nem látod benne az összefüggéseket?
Kérj ajánlatot weboldal elemzésre!
[]
1 Step 1
Kérem adja meg Nevét
E-mail címét
Telefonszámát
Cége nevét
Írja le elképzelését, kérdését...more details
0 /
Previous
Next